Update!

I måndags

Eftersom jag skulle öppna (kl 06.30) första dagen på jobbet efter semestern var jag livrädd för att försova mig!

Sov dåligt hela natten och strax efter 04 kunde jag inte somna om. Gick och la mig i badet och sen väntade jag på att få åka till jobbet. Tiden går sällan snabbt när man väntar så jag tänkte om...gick ut och kollade så däcken var i form på cykeln och sen trampade jag mig sakta men säkert bort till jobbet. Det tog ju inte lång tid att cykla dit! Herregud, jag som trodde det skulle ta minst en timme! Men icke!
 
Efter att ha varit på jobbet i några timmar kändes det inte som om man varit borta i 4 veckor. Man trillade snabbt tillbaka in i rutinerna.
 
Det var jättemysigt att träffa barnen och kollegorna igen!!! ♥
 
Första dagen var ändå rätt mastig medtanke på att vi alltid ska jobba till 19 varje måndag.
 
Men tiden gick ändå. Min käre bror kom och hälsade på mig på jobbet och försökte övertala mig om att han skulle skjutsa hem mig i sin bil med tanke på att vädret inte alls var så soligt som det varit på morgonen. Regnet piskade mot backen men jag vägrade. Hade jag trampat mig dit, skulle de fasen gå att trampa sig hem också, oavsett väder!
 
Som tur var slutade det regna strax innan jag slutade och jag cyklade hem med en jävla fart med värsta regnmolnet i nacken. Hann nästan ända fram till dörren innan hällregnet återigen började. Hade ca 20 meter kvar så jag klarade mig rätt fint =)
 
Tisdagen..
Tog bilen till jobbet och ja de kändes i röva och i benen att man cyklat dagen innan.;-)
Hände inte så mycket den dagen. Jobbade och sen åkte jag hem och städade lite.
 
Onsdagen
Finbesök från Stockholm!
 
Efter jobbet åkte jag hem och totalslockna. Var sjukt trött. Men efter att ha sovit i drygt en timme fick jag tillbaka energin. Tog en dusch och fixade mig innan jag for in till stan för att hämta upp Eriks väska som han inte ville släpa med sig på matchen på Ullevi. När jag kom tillbaka till lägenheten tog jag med en flaska rosé och knackade på hos grannen. Där satt vi och kollade handbollen och tjötade lite skit =)
 
 
Vid 22 tiden åkte jag in till stan och mötte upp Erik.
Vi gick och tog oss ett glas på stan och tjötade.
  Sen köpte vi med oss lite käk och åkte hem.
 
Torsdagen
 
Studsade upp tidigt för jag började 06.30 men hade mer än gärna sovit till minst kl 10.
Dagen gick fort och soligt var det så vi var ute hela dagen på jobbet.
 
När jag kom hem åkte jag och E och köpte kinamat. Åt alldeles för mycket och för snabbt men gott var det!
Sen blev det soffhäng!
 
När jag dumpat honom på centralen och kommit hem strax efter 18 totaldeckade jag på soffan med tvn på.
Vaknade vi 04, då jag stängde av tv:n och sen sov jag vidare till 8.40. Började 09 så jag hann nästan minus någon minut.
 
Fredagen
 
När jag kom hem från jobbet blev det os-tittande.
Roligare än så blev det inte, men det var skönt att slappa =)
 

Lördagen
 
Rastlös som bara den och allt kändes tråååååååååkigt!
 
 
Åkte upp till Tjörn på förmiddagen, där jag inte vistats en enda gång på hela min semester. ILLA!
När jag kom dit blev det en kall öl på altanen, den satt fint den!
 
Pappi å jag =)
 
När vi tjötat klart gick vi runt i trädgården och mamma visade och pratade ivrigt om alla hennes
nya planteringar, blommor, växter och kommande project.
 
Passade på att käka lite hallon, dom godaste som finns!
 
 
När vi kom till dammen såg vi en liten liten näbbmus som låg och chippade efter
andan på näckrosbladet.
 
 
Fiskade upp bladet och räddade den lille sötisen!
 
E den inte söt?!?!
 
När  jag tröttnat på rundvandring och mamma skulle börja måla och
pappa klippa gräset gick jag över till herr Bergström, grannen.
 
Han och sin pappa höll på att gjuta.
Fick en öl som jag satt och slurpa i mig under tiden som jag satt på en pall
och tittade på när de jobbade.
Det blev så bra så och jag kände verkligen att jag gjorde en stor insats
i själva arbetet, där jag satt på pallen  och tjöta. =)
 
När jag kom hem grillade vi och satt ute i solen och åt.
Underbart gött var det!
Hade en jättego dag tillsammans med familjen!
Söndagen
 
Idag har jag och Pappi varit ute i skogen och plockat kantareller.
Hittade lagom många, det är så trist att rensa svamp så det är lika bra att inte plocka för mycket haha!
 
Idag bestämde jag att vi skulle åka iväg och göra något tillsammans, vilket inte är så ofta.
Så vi åkte till Björholmens marina och fikade, kollade på konstutställning och promenerade.
 
 
Det var supermysigt.
Det  var jättevarmt och så skönt att sitta vid havet och bara glassa lite!
 
Mammi och Pappi ♥
 
 
Älskar Er ♥
 
 
Väl hemma i stan igen stekte jag upp mina goda kantareller,
 
sedan frossade jag i kantarellmackor!
 
I morgon är det jobb igen!
Funderar på att ta cykeln i morgon igen.
Men får se hur pigg man är i morgon!
 
Pössshajjjjjjj
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0