Blixtrar och dunder :/

Fredagen den 13:onde och allt...
 
Denna dag skulle vi besökt djurgården men det var väldigt ostabilt väder.
 
 
 
 
Sen kom knallen som fick mig att gallskrika!
Blixten slog ner samtidigt som de bara small till och åskan dånade!
Jag blev livrädd och hunden lika så!
Usch, det var läskigt må jag säga.
 
Men sedan satte jag mig ute i trapphuset vid fönstret och tittade på alla blixtrar som dök ner och då vart
det inte så hemsk längre för då visste man att snart kommer det otäcka mullret.
Fick fångat massor av blixtar =)
 
 
 
 
Sen i allt muller såg jag en skymt av den blå himlen
 
 
När åskvädret sedan avtagit gick vi till parken och lät Tisma springa och leka med massa andra hundar =)
Det dröjde dock inte så länge innan vi insåg att det kommer en omgång till med blixtrar och dunder så vi kilade
hem snabbt som fan!
 
Det blev till att hålla sig inomhus resten av dagen!
 
På kvällen sedan nalkades det utgång.
Vi skulle kolla läget på stan.
 
Kändes gött att det var så otroligt många poliser ute.
Tyckte mig se någon vart jag än kikade.
Efter att ha promenerat runt ett tag och kollat lite satte vi oss på " Vickan".
Blev några drinkar och öl där.
 
 
 
 
Det var väl ett av få ställen där man kunde sitta och prata med varandra utan att
behöva skrika.
 
Knallade därefter över till söder och där käkade vi lite nattamat och sen for vi hem.
Inte trodde jag att jag skulle åka tunnelbana vid halv tre på natten men tiden gick så fort.
 
 
 
Stockholm verkar inte vara så farligt ändå..!
 
<3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0